TEAM MEMBERS


Lili Öst

Lili Öst

Utvecklingskonsult

Lili Öst är en dörröppnare, ögonöppnare och möjliggörare. Genom kraftfulla förändringsnycklar får ni insikter om er själva, era tanke- och känslomönster och ni får en direkt kraft och lust att skapa en förändring till det bättre. Med en brinnande glöd och ett engagemang utöver det vanliga föreläser Lili om attityder, förändring och självledarskap.

Vill ni skapa en förändring som leder både till en bättre arbetsmiljö, gladare och tanke- och känslomässigt sundare medarbetare, bättre teamkänsla och högre energinivå på jobbet? Lili hävdar att den avgörande framgångsnyckeln är att bli tanke- och känslomedveten.
Lili Öst hjälper er att få insikt om hur ni enkelt kan lyfta varandra och er själva samt förstå hur ni får igång ett positivt ”flow” som kan räknas hem på sista raden och leder till en högre affärsnytta.

Lilis föreläsningar ger inspiration och klarhet. Du får lära dig nya förhållningssätt till dig själv och din omgivning och du får en djupare medvetenhet om vad du har att vinna på att se möjligheter och det som redan är bra. Lili blandar in sången i sina föreläsningar, vilket ger hennes framträdanden ytterligare en dimension. Hon tar bland annat upp om hur man hittar och eliminerar gamla begränsande sanningar och präglingar som ”sitter i väggarna”, hur atmosfären på jobbet hänger ihop med de anställdas tanke- och känslofokus och dagliga förväntningar samt om vinsten med att aktivt välja med vilken attityd ni jobbar, kommunicerar och agerar.

Bakgrund
Lili Öst har över trettio år på artistscenen. Började sin bana i Family Four 1983, gick över till nästa grupp Avec 1988. Därefter jobbade hon många år som soloartist, samtidigt som hon jobbade som manusförfattare, regissör och showproducent för bl a EMA och 2 Entertain. 2003 skrev hon sin första musikaliska föreläsning PAUS eller KAOS efter att själv ha blivit sjukskriven för utbrändhet 2002. 2010 tog Lili beslutet att byta scen och börja föreläsa på heltid. Lili är idag licensierad coach med NLP inriktning samt utbildad inom Kommunikologi. Hon brinner för psykologi, beteendevetenskap och sedan tidigt 80-tal har hon fördjupat sig i attraktionslagen. Utifrån detta har hon utvecklat sin metodik SÅ KLART-metoden som hon använder som utgångspunkt som coach, workshopsledare och föreläsare. Hennes första bok Jag blir vad jag tänker kom 2012 och den senaste boken SÅ KLART! Hur du och Attraktionslagen blir ett vinnande team, kom på bokdiskarna våren 2017.

Referenser:
Lilis föreläsning gav positiv energi samtidigt som jag fick bekräftat vad tankens kraft kan åstadkomma. Lekfullt och målande exemplifierar Lili invanda tankemönster där negativa tankar leder till självuppfyllande profetior. Med dessa klockrena bevis staplade på varandra lovade jag mig själv att lägga bort osund pessimism, sluta att ta ut ledsamhet i förväg och istället fokusera på energigivande tankar och aktiviteter som inspirerar. Tack Lili för din tankeväckare som blev en “vitamininjektion”

Eva Suits, Skepparholmen Konferens/Krog/Spa

Vi får den verklighet vi regisserar
Att jag blir vad jag tänker, är en sanning alla tillämpar men få inser. Vi får den verklighet vi regisserar, vi når de gränser av vår förmåga vi själva sätter. Lili tar med oss i en spännande resa i insiktens värld, där vi på ett enkelt sätt får möjligheten att göra uppföljningen av vår livsfilm till en publiksuccé, kassako och framgångssaga.

Marko Latva-Nevala, cert. Mental trainer master

Otroligt inspirerande!
En otroligt inspirerande föreläsning där man direkt fick enkla verktyg att förändra sitt tankesätt. Redan efter 30 minuter så hade jag insett vad jag måste förändra i mitt sätt att tänka i vissa avseenden. Jag skulle rekommendera alla att lyssna på Lili. 1,5h kändes som 10 minuter men gav mig inspiration för livet”

Anna-Fia Nilsson, PR/Chief Trainer, Sensai/Bvlgari

Fantastiskt!
Fantastiskt, underbart, inspirerande, glädjespridande! Efter ditt föredrag vill man bara ta tag i sitt liv och bli i sin fulla potential!”

Eva Reignier, Stockholm

Jens Hector

Jens Hector

Utvecklingskonsult

Jens började sin ”konsultresa” våren -99 då han gick ihop med Christer Olsson. Under alla dessa år och i alla dessa möten med människor, har han burit med sig en frågeställning om VARFÖR saker och ting är som det är, ex. varför vissa når resultat med en större lätthet än andra trots att de yttre omständigheterna är likvärdiga, varför vi når ökad effekt ihop med vissa människor och inte med andra, varför vissa får människor med sig -där andra får människor emot sig. Den genuina nyfikenhet Jens har i möten med grupper och individer gör att han idag har klart intressanta reflektioner och svar på dessa frågor, som han gärna delar med sig till andra. Han beskrivs ofta som Äkta, Lyhörd, Enkel, Energisk och Inspirerande.

”jag vill gärna att människor jag möter skall känna sig Förstådda, Bekräftade, Utmanade och Inspirerade”

Idag har han uppdrag i en rad olika branscher exempelvis: bank o finans, Hotell, Dagligvaruhandel, industri och teknik, IT, Hälsovård, Bygg, Teknisk konsultation m.m.

Målgrupper:

Ledningsgrupper, Ledare och chefer, Next generation, Medansvariga (medarbetare), Försäljnings organisationer, Service personal m.m.

Verktyg Jens använder för att nå resultat:

EQi

SDI

Wallbreaker

Bridgebuilder

Image Insight

Förändringens fyra rum

Öppna fönster

Metoder:

Föreläsning

Process inriktat (grupp/individ)

Workshop (för upp till 800 personer)

Individuell utveckling/återkoppling

Ex. på uppdrag:

Ledarutveckling

Förändringsledarskap

Grupputveckling.

Kultur*Struktur=Operationell effektivitet

IQ*EQ*Kcal=resultat

Inspiration/Motivation/Engagemang

Sälj o Service utveckling

 

Unn Berry

Unn Berry

Utvecklingskonsult

Unn Berry har jobbat med människor på olika sätt genom hela sitt yrkesliv och har ett brinnande intresse för utveckling av människor!

Att hjälpa företag att stärka sin servicekultur genom att utveckla såväl medarbetare som ledare är Unns expertisområde. Unn jobbar också ofta med att utbilda och utveckla interna instruktörer och handledare inom grundläggande pedagogik och presentationsteknik.

Hon är certifierad coach samt certifierad på Pussel DISC, SDI och Situationsanpassat Ledarskap.

Unns rötter är i resebranschen där hon arbetat såväl ute på fältet som reseledare, servicechef och flygvärdinna som på huvudkontoret som account manager och projektledare.

Hon började arbeta med utbildningar på heltid 2005 och har sedan dess utvecklat människor i en rad olika branscher, exempelvis transport-industrin, nöjesindustrin, telekom, bank&finans samt fackliga organisationer bara för att nämna några…

Hon har tidigare arbetat på konsultföretag som Mercuri International och SJ Service Academy. Sedan 2014 äger och driver hon utbildnings-företaget B Unlimited Consulting som 2016 ombildades till
B Unlimited Consulting AB.

 

Cecilia Jonsson

Cecilia Jonsson

Senior Organisationskonsult

Jag är en den skånska naturvetaren som blev beteendevetare/socionom med kompletterande studier i psykologi, kommunikation, ledarskap och företagsekonomi. Jag är uppvuxen med företagsamhet omkring mig, har arbetat i teknik- och forskningstunga organisationer, gillar spänningsfältet mellan känslornas intelligens, EQ, och beslutsfattande, utgår ofta från systemteori och utmanar mig själv mest hela tiden.

Mina starka sidor är att jag gillar att dela och ge andra möjlighet att se nya perspektiv, har god lyhördhet för nya infallsvinklar och en skarp blick för människors behov, längtan och samspel. Jag coachar personer till att hitta den självmedvetenhet som vi alla behöver för att nå dit vi vill. Jag bidrar engagerat för att ge inspiration och verktyg att se världen på ett annat sätt för att framgångsrikt ta sig an sin egen vardag.

Många års möten med inspirerande människor, som har lärt mig allt jag kan, gör att jag kan ta mig an, planera och genomföra uppdrag inom organisationsutveckling. Jag trivs med att vara den katalysator som tillför energi där människor och organisationer utmanas till valda förändringar, ledarskaps- och utvecklingsprogram. Min bakgrund är inom Human Resources/Human Relations, organisationsutveckling, projektledning och värderingsarbete på olika ledande positioner både på Chalmers tekniska högskola, på Saab-Ericsson inom rymd- och försvarsindustrin.

Det senaste har jag senior konsult/konsultchef i två av Christer Olssons bolag, Kandidata och Act to Perform, främst i uppdrag kring personbedömning, grupp- och ledarutveckling i flera andra branscher. Idag är jag egenföretagare i Beech Tree AB för min kreativitets skull och med spännande samarbeten där jag tillför och bidrar till en bättre värld där fler får chansen att växa, reflektera och vara delaktiga!

Magnus Helgesson

Magnus Helgesson

Utvecklingskonsult

Entreprenören
Sveriges yngsta företagare 1982, då Magnus endast 12 år gammal startade sitt första företag. 1993 startade Magnus, Ulf Haggren och Leif Olsson första restaurangen i det som sedan skulle bli en av Sveriges största restaurangkedjor.

Idag 2013 omsätter samtliga Harrys över 700 miljoner kronor och sysselsätter över 1000 personer. Men resan startade redan 1982. Affärsidén i Magnus första företag bestod av att leta frimärken i containrar som sedan såldes vidare.

När man rotar i containrar hela dagarna hittar men ett och annat och en sak som fanns väldigt ofta var kaffesump. Problemet var egentligen att kaffesumpen ofta förstörde breven och frimärkena men det visade sig snart finnas en lösning. Magnus erbjöd sig att köpa kaffe till företaget mot att han fick breven direkt, utan sump på.

Idén var klockren och bara ett kort tag efteråt hade Magnus köpt kaffe för 6 340 kr och sålt frimärken för 86 400 kr.
Det var den första affären i Magnus karriär.

I Magnus bästsäljande e-bok “Vägen till månen – 0 till 700 miljoner” kan du läsa hela historien om Magnus resa fram till idag.

Vill du höra Magnus berätta personligen om sin inspirerande bakgrund, synen på företagande och ledarskap kan du anlita honom som föreläsare.

Såväl livsvisdom och unika tankesätt som underhållande anekdoter utlovas!

Köp Magnus andra bästsäljande e-bok och framgångsverktyg “Framgång Lämnar Spår” här.

Fredrik Önrup

Fredrik Önrup

Utvecklingskonsult

Föreläsning inom Revenue Management för Service Academy
Revenue Management innebär att sälja rätt produkt, till rätt pris, till rätt kund, vid rätt tillfälle och i rätt kanal, där målet är att öka verksamhetens lönsamhet. En del tillämpar idag någon form av Revenue Management med exempelvis differentierad prissättning, men utan att egentligen ha några kalkyler och statistik som grund för sina strategier. Ett av målen med föreläsningen är därför att göra teori av det praktiska. Historiskt sett har besöksnäringen utgått från ett kostnadsperspektiv när det gäller utbud och prissättning, men har inte alltid tagit hänsyn till marknadskrafterna. Med hjälp av teorierna bakom Revenue Management har det utvecklats ett nytt synsätt där man kan ta kontroll över efterfrågan och prissättning i syfte att optimera intäkterna för maximal lönsamhet.

Innehåll den 20:e november 2017 på Camp Ripan/ICE Hotel

Som introduktion kommer deltagarna att få en inblick för hur väl Revenue Management lämpar sig för besöksnäringen.

Vi går igenom nya användbara nyckeltal och hur dessa kan leda till ökad kontroll över verksamheternas lönsamhet.

Deltagarna kommer att få förståelse för hur vi kan prognostisera hög eller låg efterfrågan och vilka strategier som ska tillämpas beroende av detta.

Hur sätts priserna idag och hur kan man vidareutveckla en mer differentierad prissättningsfilosofi?

Föreläsningen varvas med övningar och exempel från besöksnäringen i Sverige och utomlands.

Under föreläsningen ges tips, råd och verktyg för att kunna börja tillämpa Revenue Management i sin egen verksamhet.

 

Anna Dyhre

Anna Dyhre

Utvecklingskonsult

Mitt namn är Anna Dyhre. Jag är född och uppvuxen i Göteborg och bor sedan flera år i Stockholm. Mitt största intresse  är Employer Branding, ett ämne jag gladeligen sprider kunskap om och ger handfasta tips kring genom föreläsningar och workshops.

Författare, föreläsare och utbildare
De senaste 15 åren har jag genom studier, praktiskt arbete och föreläsningar fått djupa kunskaper om vad som skiljer en attraktiv arbetsgivare från en mindre eftertraktad.  Detta försöker jag förmedla genom föreläsningar, workshops och i de böcker jag har gett ut.

Professionell och erfaren
Med stort engagemang och lång erfarehnet blandar jag samlade kunskaper med nya insikter. Mitt mål är att utbilda, väcka tankar och komma med handfasta råd – alltid med humor och lättsamt allvar. Med tryggheten av hundratals föreläsningar och workshops i ryggen ser jag alltid till att bjuda på något nytt och anpassar ämnet efter sammanhanget.

Senior Advisor åt Coreworkers
Från januari 2016 är jag också Senior Advisor åt Coreworkers. Vi har likartade visioner om vad en attraktiv arbetsgivare kan vara och vikten av att ständigt förbättra sitt arbetsgivarvarumärke. Det känns därför spännande och inspirerande att få vara en del av Coreworkers välrenommerade verksamhet.

Stina Palmqvist

Stina Palmqvist

Utvecklingskonsult

Mitt mål är att genom tillit skapa mätbar och meningsfull verksamhet som utvecklas. Jag vill arbeta tillsammans och inte parallellt för att uppnå våra mål och drömmar i de organisationer som jag verkar.

Effekten av mitt arbete är gemensamt ansvar och konkreta, handfasta mål samt kultur där vi stöttar och vågar ta konflikter när de behövs. Jag älskar att arbeta med modiga människor som vågar sikta högt och inser att vi gör det bäst tillsammans för de kunder som vi vill arbeta med. Utmanar och lyfter kundperspektiv ofta och gärna!

Född och uppvuxen i Göteborg. Bott och studerat i Canada och Frankrike. Jag faciliterar och är certified coach, fd vd och rektor vid IBS, drivit strategiska brandingprojekt i olika branscher både i Sverige och internationellt, managementkonsult, executive coach och talar 3 språk flytande. Coachar bl a i dag på uppdrag av Handelshögskolan i Stockholm vid Executive MBA programmet och designar lärande och utvecklande grupper. Några av de kunder som jag arbetat med PEAB, Nordstan Shoppingcenter, Danske Bank mfl.

Hjärteprojekt är Star for Life som arbetar med att stärka ungdomars drömmar genom bl a motivationslyftet i Sverige.

Clara Laurent & Anna Nissen – CLAN Communication

Clara Laurent & Anna Nissen – CLAN Communication

Konsulter inom strategisk kommunikation

Det som gör företag ledande idag är deras sätt att kommunicera. När konkurrensen hårdnar och digitaliseringen förändrar spelplanen fullkomligt har varumärket fått en allt större betydelse som ett mer uthålligt konkurrensmedel. Många har börjat inse att framgångsrik varumärkesuppbyggnad tar sin utgångspunkt i den egna organisationen och företag som kan kombinera både internt och externt fokus är betydligt mer lönsamma än de som inte har en tydlig riktning i varumärkesarbetet.

Vi har 20 års erfarenhet från reklambyråvärlden av att utveckla kommunikationsstrategier, ta fram starka koncept och aktivera varumärken. Den utveckling som skett under de här 20 åren har övertygat oss om att en holistisk syn på kommunikationen är avgörande idag. Det gäller att kunna omsätta företagets mission, vision och kärnvärden till kommunikation som är sann, relevant och engagerande för både kunder och medarbetare. Hos de företag som lyckas allra bäst idag speglas företagets värderingar direkt mot de värden som kunderna betalar för.

Vi jobbar tillsammans med Culture Academy i deras unika modell – Culture Journey. Vad ett varumärke står för i mottagarens medvetande beror på vilka associationer det väcker till liv. Ett varumärke är vad människor förväntar sig att det skall vara. Det omfattar såväl upplevelsen av tjänster och produkter som företagskulturen.

I Culture Check tar vi avstamp i hur kunder och medarbetare verkligen upplever varumärkets löfte, erbjudande och företagskultur. Vi hjälper till att identifiera ett nuläge med tydliga problemformuleringar och utmaningar samt klargör kvalitativa och kvantitativa mål på kort och på lång sikt.

Utifrån slutsatserna i Culture Check hjälper vi till att ta fram en Culture Strategy. I strategin definieras kommunikativa målsättningar avseende målgruppers kunskap, attityder och beteenden samt hur dessa kan uppnås. För att åstadkomma detta behöver vi ta fram ett starkt koncept, ett Culture Concept, som förmedlar och paketerar företagskulturens värdegrund, vision och löfte. Ett koncept som all kommunikation kan utgå ifrån och som kommer att bära och bygga företagskulturen framåt.

Vi jobbar med kreativa workshops för effektiv kunskapsöverföring, delaktighet och engagemang. Vår leverans är ett starkt koncept bestående av manifest, huvudbudskap, tonalitet och manér som ger er en tydlig utgångspunkt för att aktivera er kommunikation internt och externt. Ni blir en bättre beställare och kan prioritera bland kommunikationsinsatser för att nå era mål. I nästa steg kan vi också vid behov hjälpa till att ta fram konkreta aktiviteter som stärker företagskulturen och varumärket.

Exempel på kunder vi har jobbat med är Samsung, LG, Scandic, AMF Fastigheter, MSAB, Delphi och Viktklubb (Schibstedt).

Rikard Lindqvist

Rikard Lindqvist

Konsult inom ekonomi

Kunskap är en förutsättning för långsiktig lönsamhet

Rikard Lindqvist utbildar både dagens och framtidens ledare med långsiktig lönsamhet i fokus.

Med små medel kan du öka lönsamheten och få större kontroll över din verksamhet.

Att öka intäkterna är roligare och mer långsiktigt effektivt än att bara skära i kostnaderna. Genom att ta kontroll över utbud och efterfrågan kan du prissätta på ett mer effektivt sätt så att du ökar dina intäkter.

Rikard är uppvuxen i Tyresö, söder om Stockholm.

Han är specialiserad på att analysera verksamheter för att hitta områden med potential för ökad lönsamhet.

Rikard har över 15 års erfarenhet från arbetsplatser i Sverige och internationellt.

Idag driver han företaget Vinstoptimering, ett företag som hjälper företag inom bl. a besöksnäringen att förbättra och effektivisera verksamheter.

Vinstoptimering erbjuder professionellt förändringsstöd för att öka lönsamheten på både lång och kort sikt. Att kvalitetssäkra verksamheten för att minimera misstagen, är både klokt och lönsamt.

Med hjälp av deras fokuserade intäksprogram har resultatet genomgående inneburit att marginalen har ökat för kunderna.

Rikard föreläser bl. a om:

  • Vikten av ansvarskänsla för redovisning av verksamheten – äga sin verksamhet
  • Vikten av lönsamhet både individuellt för verksamheten samt koncernen
  • Ekonomiska strategier och intäktsoptimering
  • Prissättning och köpbeteende
  • Personaloptimering
  • Hur nyckeltal kan förbättra den långsiktiga lönsamheten

Exempel på kunder som han har jobbat med under de senaste åren är Scandic, Martin & Servera och Stureplansgruppen.